La importància de l’anàlisi de dades en màrqueting digital
L’analítica web permet conèixer quin és el comportament dels nostres usuaris i, per tant, definir una estratègia de màrqueting digital més eficient i adaptada a les vostres necessitats.
Quines seccions d’una web són les més visitades? Quin grau de satisfacció tenen els clients amb un determinat producte? Quines són les hores més recomanables per publicar un post a Instagram? Aquest tipus de preguntes són algunes de les qüestions bàsiques que cal tenir clar a l’hora de plantejar una estratègia en línia. Aconseguir-ho és possible a través de l’anàlisi de dades de màrqueting digital.
Una estratègia digital estaria incompleta si no inclogués el mesurament i l’anàlisi de dades. Només així és possible saber si s’han complert objectius, quin ha estat el ROI, quins canvis cal implementar… i, sobretot, com és el nostre client potencial, quines necessitats té i quin és el comportament. Les dades només tenen rellevància; l’important és analitzar-los per prendre decisions més eficients.
L’analítica web s’engloba dins de l’anàlisi de dades i, com el seu nom indica, se centra en les pàgines web, en concret, en l’estudi i el mesurament del trànsit per determinar com funciona i quines estratègies són necessàries implementar per millorar-ne el posicionament . No es tracta únicament de mesurar sinó d’analitzar com es comporten els usuaris per entendre’ls millor i, per tant, oferir-los un web adaptat a les vostres necessitats. Per això, cal tenir clar quins són els nostres objectius, definir els KPIs, ja que, per exemple, no és el mateix voler incrementar les vendes d’un determinat producte que fidelitzar clients o voler reduir la taxa de rebot.
Conèixer millor el client
L’anàlisi de dades permet disposar d’informació detallada sobre el nostre client per poder fer un perfil demogràfic i, el que és més rellevant, determinar com és el procés de compra.
Gràcies a l’analítica digital és possible determinar a quines hores té més trànsit una web, des de quin dispositiu hi accedeix l’usuari o quins productes d’un eCommerce adquireix de manera repetitiva. Com més coneguem i entenguem el nostre client més precís serà el nostre buyer persona i, per tant, podrem oferir-li un contingut més personalitzat.
Experiència de client
L’analítica repercuteix en la usabilitat, ja que permet saber quins URL tenen més visites, la taxa de rebot, el temps mitjà de consulta en una web, etc.
També és útil per determinar si cal alguna optimització i com és l’embut de conversió, és a dir: on es produeixen més fuites dels clients potencials i estudiar-ne el perquè.
Percentatge d’engagement i conversió
Mesurar l’impacte de les publicacions a les xarxes socials, el contingut que més agrada o els resultats d’inserir un banner en un bloc són altres de les possibilitats de l’analítica digital. Això, a més, fa possible conèixer el resultat real d’una inversió (ROI) i, per tant, prendre decisions amb més possibilitats d’èxit.
Optimització de canals
Una campanya de SEM, una publicació en un bloc, un anunci a Facebook… El màrqueting en línia utilitza diferents canals per dur a terme la seva estratègia. Amb l’anàlisi de dades sabrem el rendiment de cada acció per identificar quins obtenen resultats millors.
Detectar tendències
Avançar-se a les necessitats dels clients és fonamental per tenir èxit i saber anticipar-se a les demandes del mercat.